Wednesday 15 July 2009

Lokasi Fizikal Dan Zon Prasekolah SK Seri Bunut

SK Seri Bunut terletak lebih kurang 7 kilometer dari Pekan Parit Raja. Dalam jarak 2.5 km dari Parit Raja ke arah Air Hitam, kita akan berjumpa Kg Parit Nipah Laut di sebelah kiri. Ambil arah tersebut dan kita akan sampai di SK Seri Bunut selepas memandu sejauh 4.5 km. SK Seri Bunut mengambil sempena nama kampung di mana sekolah ini berada iaitu Kampung Talang Bunut. Kampung ini juga boleh dimasuki melalui Jalan Air Hitam - Yong Peng, di km 5.5. Jika melalui laluan ini kita akan melintasi beberapa buah kampung antaranya Kampung Olak Batu, Kampung Parit Tengah dan Kampung Parit Marion. Antara sekolah yang berhampiran dengan kampung ini ialah SK Seri Manggis, SK Seri Bandan, SK seri Mendapat, SK Seri Nasib Baik dan SK Tanjung Semberong.
Prabijak berada dalam Zon Air Hitam. Prasekolah yang termasuk dalam Zon Air Hitam ini termasuklah dari SK Seri Sabak Uni, SK Parit Bingan, SK Seri Paya, SK Bukit Kuari, SK Setia Jaya, SK Seri Kemajuan, SK Kota Dalam, SK Air Hitam, SK Seri Bulan, SK Seri Mendapat dan SK Seri Bandan.
Guru-guru prasekolah Zon Air Hitam mempunyai program yang padat setiap tahun. Mereka sangat berdedikasi menjalankan tugas yang diamanahkan.

0 comments:


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Bands. Powered by Blogger