Thursday 16 July 2009

Aktiviti Tahunan



Sepanjang tahun 2009 pelbagai aktiviti telah dirancang untuk dilaksanakan oleh murid-murid dan ibubapa. Antaranya ialah:




  1. Januari: Pendaftaran murid baru.


  2. Februari: Mesyuarat Majlis Permuafakatan Ibubapa Prasekolah untuk melantik AJK baru


  3. Mac: Sukan tahunan untuk memilih wakil ke peringkat zon. Sukan peringkat zon diadakan. Sambutan harijadi serentak untuk murid-murid yang menyambut harijadi pada Januari, Februari dan Mac.


  4. April: Mesyuarat AJK Majlis Permuafakatan Kali Ke2 untuk merancang Lawatan Sambil Belajar. Ujian fizikal dan kemahiran kendiri dijalankan.


  5. Mei: Lawatan Sambil Belajar disertai murid-murid dan ibubapa masing-masing.


  6. Jun: Karnival Peringkat Zon diadakan. Setiap sekolah bergilir-gilir menjadi tuan rumah. Sambutan harijadi untuk murid-murid yang menyambut hari lahir pada bulan April, Mei dan Jun.


  7. Julai: Karnival Peringkat Daerah Batu Pahat dijalankan. Mesuarat AJK Majlis Permuafakatan Ibubapa Kali 3 diadakan. Gotong royong untuk membersihkan kelas prasekolah dan membina bahan bantu diadakan.


  8. Ogos: Ujian Fizikal dan kemahiran kendiri dijalankan. Hari terbuka prasekolah diadakan berasingan.


  9. September: Majlis Hariraya diadakan. Marhaban diadakan di setiap rumah murid-murid. Sambutan harijadi untuk murid-murid yang menyambut harijadi pada bulan Julai, Ogos, September, Oktober dan November.


  10. Oktober: Majlis konvokesyen diadakan. Mesyuarat AJK Majlis Permuafakatan Ibubapa Kali 4 diadakan.


  11. November: Program Motivasi Ibubapa Prabijak diadakan. Tahun ini destinasi dirancang ialah Port Dickson, Negeri Sembilan.






0 comments:


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Bands. Powered by Blogger